Heb je een vraag?
Een vraag over de Doktr-app? Ontdek hieronder het antwoord op de veelgestelde vragen.
Algemeen
Hoe kan ik als psycholoog aan de slag gaan met Doktr?
Als psycholoog op het Doktr-platform stel je jezelf een paar uur per week beschikbaar voor patiënten die mentale ondersteuning wensen via video. De patiënten maken op voorhand een afspraak en jij brengt op het moment van de afspraak het gesprek via video tot stand.
Laat voor meer informatie je gegevens achter op de pagina 'Voor psychologen' of stuur een e-mail naar info@doktr.be.Wat heb ik nodig om aan de slag te gaan met Doktr?
Allereerst ben je een psycholoog met een masterdiploma in klinische psychologie en beschik je over een erkenningsnummer en visum. Voor een vlot verloop van de videoconsultaties is het daarnaast nodig dat je beschikt over:
- Een stabiele internetverbinding
- Een microfoon of headset (vaak al aanwezig in je laptop of vaste computer)
- Een camera (vaak al aanwezig in je laptop of vaste computer)
Gebruik ik als psycholoog zelf ook een app?
Nee, enkel de patiënt belt in via een app. Als psycholoog beheer je de videoconsultaties via een platform dat je kan openen via je webbrowser op je computer. Je hoeft dus niets te installeren. Het platform voor psychologen werkt op de meest courante webbrowsers zoals Google Chrome, Mozilla Firefox en Internet Explorer.
Hoe kan ik een demo van Doktr aanvragen?
Voor een demo of meer informatie kan je je gegevens achterlaten op de 'voor psychologen' pagina of een mail sturen naar info@doktr.be . We helpen je graag verder.
Het gesprek
Hoe worden patiënten toegewezen aan psychologen?
Patiënten worden toegewezen aan een psycholoog op basis van beschikbaarheid en agenda. Als de patiënt specifieke voorkeuren heeft, kan hij deze doorgeven aan het supportteam. Zij zullen helpen bij het vinden van een geschikte match.
Hoe worden afspraken gepland en beheerd?
Als psycholoog geef je je beschikbaarheid voor de komende maand door. Ons supportteam zorgt voor de planning van de patiënten en boekt de afspraken tijdens je beschikbare tijdstippen. Je kan deze afspraken eenvoudig bekijken en beheren op het Doktr-platform.
Mijn patiënt of ikzelf hebben een technisch probleem. Wat kan ik doen?
Als jij of je patiënt een technisch probleem ondervindt, staat ons supportteam altijd klaar om je te helpen. Je kan onze medewerkers rechtstreeks bereiken per mail of WhatsApp om hulp te vragen. Deze contactgegevens worden bij de onboarding meegegeven.
Betaling
Hoe kan ik vanop afstand het geld van de consultatie innen?
Via ons webplatform kan je als psycholoog een betaalverzoek versturen naar de patiënt. De patiënt betaalt vervolgens via Payconiq of zijn mobile banking-app en jij ontvangt onmiddellijk een bevestiging. Zo kan je meteen de consultatie starten.
Privacy
Wat is end-to-end-versleuteling van het gesprek tussen mij en de patiënt?
Bij Doktr stellen we de veiligheid en de privacy van onze gebruikers voorop. Het gesprek tussen jou en de patiënt in onze app wordt grondig beveiligd. We hebben onlangs deze beveiliging nog versterkt door end-to-end versleuteling toe te voegen.
Met end-to-end versleuteling zijn je persoonlijke chatgesprekken, documenten en videogesprekken enkel zichtbaar voor jou en de betrokken patiënt. Je kan dus gerust zijn: de privacy van jou en je patiënt is beschermd met de geavanceerde beveiligingsmaatregelen van Doktr.Wat gebeurt er met de data na afloop van een videoconsultatie?
Audio en videobeelden worden niet opgeslagen. De informatie die je in de chat met je patiënt deelt blijft gedurende 24 uur beschikbaar voor de patiënt. Dit is handig als die nadien nog iets wil nakijken. Daarna wordt de informatie automatisch verwijderd.
Doktr is geen spoeddienst
De huisartsen via de Doktr-app kunnen alleen hulp bieden bij primaire medische of psychologische vragen die geen spoedeisende hulp of ziekenhuisopname vereisen. Indien je een dringende ziekenhuisopname nodig hebt, bel dan naar 112.