Heb je een vraag?

Een vraag over de doktr app? Ontdek hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen.

Heb je een vraag?

Download de doktr-app op je smartphone via de App StoreNieuw venster of Google PlayNieuw venster. Open daarna de app en registreer meteen met itsme.

Om veilig in te loggen, vragen we om jezelf te identificeren via itsme. Ga aan de slag met itsme door de app te downloaden via je smartphone en de registratie te doorlopen. Deze handige videoNieuw venster legt je in 1,5 minuut eenvoudig uit hoe dit moet.

itsme wordt gebruikt voor een veilige identificatie, zodat we een veilige en snelle zorg kunnen verlenen

Ja, als de dokter beslist dat je medicatie nodig hebt voor je klachten, dan zal hij/zij je het juiste voorschrift bezorgen. We schrijven echter geen medicijnen voor die verslavend kunnen zijn of intensieve medische opvolging vereisen.

Je kan je voorschriften terugvinden via het federale gezondheidsportaal “MijngezondheidNieuw venster”, waar je kan inloggen met itsme en naar 'openstaande medicatie voorschriften' kan gaan.

Als de dokter vindt dat je te ziek bent om te werken, zal hij/zij je een afwezigheidsattest bezorgen. Dit attest zal je via de chat toegestuurd krijgen en blijft ook 24 uur beschikbaar.

We zorgen ervoor om het aantal dokters dat beschikbaar is op het Doktr platform altijd te optimaliseren omdat het ons doel is om je zo snel mogelijk toegang te geven tot de hulp die je nodig hebt. Onder normale omstandigheden duurt het dan ook maar een paar minuten om effectief van start te gaan en een dokter te spreken. Op bepaalde momenten kan er een langere wachttijd zijn omdat er uitzonderlijk veel mensen tegelijkertijd een teleconsultatie wensen. In dat geval krijg je een plaats in de wachtrij en kan je de wachttijd opvolgen in de app. Je ontvangt een melding wanneer je aan de beurt bent, op voorwaarde dat je je meldingen van de Doktr- app geactiveerd hebt in de instellingen.

Voor meer informatie over de manier waarop we jou in contact brengen met een dokter, verwijzen we je door naar de FAQ ‘Kan ik een specifieke dokter kiezen?’ en ‘Mijn vaste huisarts verwijst me door naar Doktr. Wat moet ik doen?’.

Week 27 Juni - 1 Juli

Maandag

8u - 18u45


Dinsdag

8u - 18u45


Woensdag

8u - 18u45


Donderdag

8u - 18u45


Vrijdag

Gesloten


Ons technische supportteam is beschikbaar tussen 8 uur ’s ochtends en 17 uur ‘s avonds op werkdagen (ma-vr).

Ja. Op dit moment werken we enkel met huisartsen via onze app. Op basis van hun medische beoordeling kunnen ze je doorverwijzen naar een andere zorgverlener als dit nodig is.

Ja. We helpen kinderen van alle leeftijden. Wanneer kinderen jonger dan 18 jaar betrokken zijn, dient de ouder of voogd in te loggen en in de doktr app de categorie ‘kind’ te kiezen.

Momenteel bieden wij onze dienst enkel aan in het Nederlands en in het Frans. Aarzel niet om ons te laten weten wanneer je onze dienst in een andere taal wenst te gebruiken. Je kan ons hierover bereiken op customerservice@doktr.be. Op basis hiervan bekijken we welke andere talen we naar de toekomst toe zouden kunnen aanbieden.

Je kan een specifieke dokter kiezen in de Doktr app door te klikken op de categorie ‘Mijn vaste huisarts spreken’ en de achternaam van deze dokter in te geven in het zoekveld. De Doktr-app zal controleren of deze specifieke dokter al werkt met het Doktr platform. Indien dit het geval is, zal het administratief en ondersteunend personeel van het Doktr platform altijd eerst nagaan of deze dokter beschikbaar is en, zo ja, zullen zij jou in contact brengen met hem/haar.

Indien deze specifieke dokter niet werkt met het Doktr platform of niet beschikbaar zal je in de algemene wachtrij gezet worden. Een beschikbare dokter zal je dan zo snel mogelijk verder helpen.

Maak je geen zorgen, al onze dokters zijn gekwalificeerd, geaccrediteerd en zorgvuldig geselecteerd op hun medische en digitale kennis. Zo verzekeren we een constante kwalitatieve dienstverlening.

Voor meer informatie over de verwerking van jouw persoonsgegevens door het administratief en ondersteunend personeel, verwijzen we je door naar de FAQ ‘Hoe gaan jullie om met mijn persoonsgegevens?’ en naar ons privacybeleid.

Je kan aangeven dat je jouw vaste huisarts wil spreken door te klikken op de categorie ‘Mijn vaste huisarts spreken’ en de achternaam van jouw vaste huisarts in te geven in het zoekveld. Het administratief en ondersteunend personeel van het Doktr platform zal dan nagaan of jouw vaste huisarts beschikbaar is en, zo ja, zullen zij jou in contact brengen met hem/haar.

Voor meer informatie over de verwerking van jouw persoonsgegevens door het administratief en ondersteunend personeel, verwijzen we je door naar de FAQ ‘Hoe gaan jullie om met mijn persoonsgegevens?’ en naar ons privacybeleid.

Momenteel kan je onze app helemaal gratis downloaden. De consultatie zelf wordt volgens de huidige COVID tele-consultatie regels volledig gedekt door je ziekenfonds als je aangesloten bent bij een Belgisch ziekenfonds.

Je kunt voor alle suggesties en klachten over het gebruik van de app of website terecht bij onze klantenservice op customerservice@doktr.be. We proberen alle klachten zo snel mogelijk op te lossen en houden je hiervan op de hoogte. We horen graag al jouw goede ideeën over patiëntervaringen en app-mogelijkheden. Let er wel op dat je geen medische informatie deelt met dit e-mailadres. Onze support staf mag dergelijke informatie namelijk niet behandelen.

Indien je specifieke klachten zou hebben over de medische info of over een behandeling die je hebt gekregen van één van onze dokters, dan kan je voor één van de volgende opties kiezen:

Ja, dat kan maar de diensten zullen niet terugbetaald kunnen worden via je medisch huis of je mutualiteit. Als je toch een digitale consultatie wilt, zal de arts een betaalverzoek versturen via Payconiq. Je zal het bedrag van 20 euro moeten betalen en krijgt dan toegang tot een betaalbewijs in de Payconiq-applicatie of in een andere bank-app.

Ja, Je kan Doktr ook gebruiken wanneer je vaste huisarts niet werkt met het Doktr platform.! De Doktr- app zal je in dat geval vragen of je een teleconsultatie wil inplannen met een andere dokter, die wel aangesloten is bij het Doktr platform. Indien je hiermee akkoord gaat, word je door het administratief en ondersteunend personeel van het Doktr platform in een algemene wachtrij geplaatst, waarna een beschikbare dokter je dan zo snel mogelijk zal verder helpen.

Je globaal medisch dossier blijft in dat geval nog steeds bij je vaste huisarts, maar de beschikbare dokter kan, met jouw expliciete toestemming, je vaste huisarts achteraf informeren van de teleconsultatie aan de hand van een elektronisch verslag. Op deze manier is je vaste huisarts op de hoogte van de zorg die je bij ons hebt ontvangen en wordt zo de continuïteit van de zorg gegarandeerd.

Voor meer informatie over jouw globaal medisch dossier bij het gebruik van Doktr, verwijzen we je door naar de FAQ ‘Indien mijn vaste huisarts niet beschikbaar is via Doktr, moet ik dan mijn globaal medisch dossier naar een van de beschikbare dokters verhuizen?’ en ‘Hoe kan ik de toegang van de dokter tot mijn globaal medisch dossier opnieuw intrekken?’.

Nee, dat is niet verplicht. Je kan bij doktr terecht zonder toegang te geven tot je globaal medisch dossier. We gaan je sowieso enkele vragen stellen zodat de behandelende dokter jou en je klachten leert kennen. Je kan er expliciet voor kiezen om de behandelende dokter al dan niet toegang te geven tot je globaal medisch dossier, zodat hij/zij toegang heeft tot andere belangrijke zorginformatie uit het verleden.

Volg deze stappen om de toegang van de dokter tot je medisch dossier te herroepen:

  1. Ga naar federale ombudsdienstNieuw venster
  2. Log in met itsme
  3. Kies 'toegangsbeheer'
  4. Kies 'therapeutische relaties'

De gegevens die we via Itsme over je verzamelen, worden gebruikt om je identiteit te bevestigen. Deze gegevens en de gegevens die via de chatbot worden verzameld, worden vervolgens uitsluitend door de desbetreffende dokter gebruikt met het doel je een vlotte en professionele zorgverlening aan te bieden. Ook het videogesprek tijdens de teleconsultatie is volledig vertrouwelijk tussen jou en de dokter en wordt niet opgenomen. Al deze gegevens zijn gedurende 24 uur na beëindiging van de teleconsultatie beschikbaar voor jou en de dokter met wie je een teleconsultatie had.

Het administratief en ondersteunend personeel heeft geen toegang tot jouw gezondheidsgegevens gedeeld voorafgaand aan de consultatie, afbeeldingen met betrekking tot symptomen of gezondheidsgegevens die je via de app en/of mondeling tijdens de teleconsultatie aan de dokter hebt meegedeeld.

Na maximaal 24 uur wordt alle tijdens je consultatie uitgewisselde informatie verwijderd. We bewaren alleen de metadata van je gesprek, namelijk de door de dokter uitgevoerde acties alsook de acties die automatisch worden geregistreerd in Doktr (bijv. het begin en einde van de teleconsultatie), met inbegrip van hun tijdsaanduiding. Het doel van deze archivering is om te rapporteren over onze activiteiten en de kwaliteit van de dienstverlening. Ook de categorie waarop elke teleconsultatie betrekking heeft (bijvoorbeeld, covid, allergie, luchtwegen, …) wordt door ons in geanonimiseerde vorm bewaard en enkel voor statistische doeleinden.

Voor meer informatie over het gebruik van jouw gegevens in het kader van Doktr, kan je ons privacybeleid raadplegen.

Om de Doktr-app te gebruiken verwerken wij jouw persoonlijke en gezondheidsgegevens zodat een teleconsultatie kan plaatsvinden. Je hiervoor dan ook je toestemming geven wanneer je de app wil gebruiken. Jouw gezondheidsdata worden sowieso maar maximum 24 uur bewaard op ons platform. Je kan steeds je toestemming intrekken door een mailtje te sturen naar customerservice@doktr.be met de vermelding van je naam, voornaam en telefoonnummer en de expliciete vermelding dat je je toestemming om persoonlijke- en gezondheidsdata te delen wil intrekken. Dit betekent dat wij jouw account bij ons zullen verwijderen. Als je opnieuw wil inloggen zal je dan ook opnieuw toestemming moeten geven.

Heb je hierboven het antwoord op je vraag niet gevonden? Contacteer ons gerust via customerservice@doktr.be. Let erop dat je geen medische informatie deelt met dit e-mailadres. Onze support staf mag dergelijke informatie namelijk niet behandelen.

Doktr is geen spoeddienst

De huisartsen via de Doktr app kunnen alleen hulp bieden bij primaire medische vragen die geen spoedeisende hulp of ziekenhuisopname vereisen. Indien je een dringende ziekenhuisopname nodig hebt, bel dan naar 112.